REKLAMAČNÝ PORIADOK – UBYTOVANIE
poskytovateľa www.skauhouse.sk
Spoločnosť Skau s.r.o., so sídlom Račianska 1579/88 B, Bratislava – mestská časť Nové Mesto 831 02, IČO: 55 040 101 zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č.: 166233/B (ďalej ak ako „Skau“) pre poskytované služby dostupné pod internetovým odkazom: www skauhouse.sk vydáva nasledovný reklamačný poriadok:
Poskytovateľom služieb, ako aj prevádzkovateľom platformy je spoločnosť Skau a tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonmi Slovenskej republiky. Vzťahy medzi právnickými osobami sa riadia príslušnými právnymi predpismi zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka a vzťahy medzi fyzickými osobami sa riadia príslušnými právnymi predpismi zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode.
Definícia niektorých pojmov:
A. Spoločnosť Skau je spoločnosť Skau, s.r.o., so sídlom Račianska 1579/88 B, Bratislava – mestská časť Nové Mesto 831 02, IČO: 55 040 101 zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č.: 166233/B, ktorá je prevádzkovateľom webu, a poskytovateľom s tým súvisiacich služieb a je v tomto reklamačnom poriadku ďalej označovaná ako „Skau“, alebo „spoločnosť“, alebo „poskytovateľ“
B. Klient, alebo Užívateľ je právnická osoba alebo fyzická osoba so záujmom o prenájom zverejnených nehnuteľností spoločnosťou Skau prostredníctvom webovej stránky spoločnosti.
C. Internetová stránka, alebo webové sídlo je stránka prevádzkovaná spoločnosťou Skau ktorej odkaz je nasledovný: www.skauhouse.sk.
D. Všeobecné Obchodné Podmienky sú podmienky prijaté spoločnosťou Skau a zverejnené na jej webovom sídle, ďalej označované ako VOP v tomto dokumente.
E. Zmluva, tento význam je bližšie vyšpecifikovaný v prijatých VOP spoločnosťou Skau.
Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti klienta pri uplatňovaní práv z vád služieb v zmysle uzatvorenej zmluvy, ktorá bola uzatvorená so spoločnosťou Skau prostredníctvom jej internetovej stránky. Klientom je každá právnická a fyzická osoba ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom internetovej stránky spoločnosti Skau v súlade s VOP.
Spotrebiteľom je taká fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní zmluvy so spoločnosťou Saku v súlade s prijatými VOP nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť VOP zverejnených na webovom sídle spoločnosti Skau.
Článok I.
Zodpovednosť spoločnosti Skau
1. Spoločnosť Skau je povinná poskytovať služby v súlade s uzavretou zmluvou v požadovanom rozsahu, dohodnutým spôsobom a v dohodnutom čase tak, ako bolo uvedené v objednávke.
Článok II.
Práva klienta
1. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú klient oprávnene reklamuje v súlade s postupom bližšie špecifikovaným v tomto reklamačnom poriadku a ktorú spoločnosť Skau uzná, má klient právo, aby bola včas a riadne odstránená. Klient má právo požiadať o náhradnú službu pokiaľ uznaná vada nebude odstránená.
2. Pokiaľ sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť, má klient právo na poskytnutie náhradnej služby. Pokiaľ sa jedná o poskytovanie bezplatnej služby, a teda služby za ktorú si spoločnosť Skau neúčtovala žiadnu odmenu, nemá klient nárok na akúkoľvek refundáciu, vrátenie ceny, prípadne poskytnutie náhradnej služby do okamihu, kým sa tak nedohodne so spoločnosťou Skau.
Článok III.
Postup pri uplatňovaní práv
Reklamačné konanie
1. Klient má právo uplatniť si reklamáciu:
a. na rozsah, kvalitu a správnosť poskytnutej služby,
b. na včasnosť poskytnutej služby.
2. Klient je povinný uplatniť reklamáciu jej písomným doručením na adresu sídla spoločnosti Skau, prípadne e-mailom na adresu: 1.12.2023. Iné doručenie neprichádza do úvahy a spoločnosť Skau na to nebude prihliadať čo klient berie plne na vedomie.
3. Klient pri uplatnení reklamácie je povinný doručiť spoločnosti Skau nasledovné podklady a úkony:
a. fotodokumentáciu reklamácie,
b. doklad o uhradení za reklamovanú službu,
c. obdržanú faktúru,
d. písomné podanie pre začatie reklamačného konania s podrobným vysvetlením podania reklamácie a teda uvedenia objektívnych informácií týkajúcich sa reklamovanej služby. Toto písomné podanie musí zahŕňať identifikačné údaje klienta (meno, priezvisko, bydlisko, e-mail, telefónne číslo)
V prípade nedodania vyššie uvedených podkladov spoločnosť Skau má právo reklamáciu odmietnuť a požadovať od klienta preplatenie nevyhnutných nákladov spojených s takýmto konaním. Poštovné znáša v plnom rozsahu klient.
4. Pokiaľ to povaha veci vyžaduje, klient je povinný umožniť prístup do priestoru v ktorom je ubytovaný, aby bolo možné starostlivo zhodnotiť podanú reklamáciu. Pokiaľ tak klient neurobí, je si vedomí toho, že reklamáciu poskytovateľ zamietne ako nedôvodnú.
5. Klient je povinný poskytnúť poskytovateľovi počas reklamačného konania pravdivé a objektívne informácie týkajúce sa reklamovanej vady.
6. Po doručení všetkých podkladov spoločnosť Skau prehodnotí podanú reklamáciu a poskytne klientovi vyrozumenie do 30 dní. Výstupom bude buď uznanie podanej reklamácie, alebo jej neuznanie. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť reklamáciu ak je toho názoru, že predmetná reklamácia nie je opodstatnená, alebo za reklamovanú vadu nezodpovedá.
7. Klient súhlasí, že pokiaľ poskytovateľ pri vybavovaní reklamácie zistí, že vada bola preukázateľne spôsobená neodbornými zásahmi a/alebo nesprávnou manipuláciou, klient nesie plné náklady na vybavenie takejto reklamácie.
8. V prípade uznanej reklamácie pokiaľ by odstránenie reklamovanej vady bolo spojené s neúmerne vysokými nákladmi a vada by nebránila užívaniu služby, klient s poskytovateľom sa môžu dohodnúť na primeranej zľave z ceny bez odstránenia reklamovanej vady.
9. Práva zo zodpovednosti za vady musia byť uplatnené klientom bezodkladne po tom, ako sa o nich dozvie, inak tieto práva zanikajú.
10. Poskytovateľ nenesie akúkoľvek zodpovednosť za vnesené veci (ich poškodenie, krádež, etc.). Tieto veci nemôžu byť predmetom reklamačného konania.
11. Poskytovateľ nenesie akúkoľvek zodpovednosť za škodu na zdraví.
12. Za ukončenie reklamačného konania /reklamácie/ sa považuje jej vybavenie. Pod vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania poskytnutím náhradnej služby alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Článok IV.
Záverečné ustanovenia
1. Tento reklamačný poriadok je platný a účinný momentom jeho zverejnenia na webovom sídle spoločnosti Skau a to odo dňa ………………….
2. Každé ustanovenie tohto reklamačného poriadku, pokiaľ je to možné sa interpretuje tak, že je účinné a platné podľa platných právnych predpisov. Pokiaľ by však niektoré ustanovenie bolo podľa platných právnych predpisov nevymožiteľné alebo neplatné, bude neúčinné iba v rozsahu tejto nevymožiteľnosti alebo neplatnosti a ostatné ustanovenia budú i naďalej záväzné a v plnom rozsahu platné a účinné. V prípade takejto nevymožiteľnosti alebo neplatnosti budú obe strany v dobrej viere rokovať, aby sa dohodli na zmenách alebo doplnkoch znenia, ktoré sú potrebné na realizáciu zámerov z hľadiska tejto nevymožiteľnosti alebo neplatnosti, ak možnosť takejto úpravy nevyplýva priamo klientovi podľa tohto reklamačného poriadku alebo z iných ustanovení.
3. Pre doručovanie písomností pokiaľ nie je bližšie upravené v tomto reklamačnom poriadku platí, že sa spravuje ustanoveniami v aktuálne zverejnených VOP na webovom sídle spoločnosti Skau.
4. Všetky ostatné ustanovenia, ktoré tento reklamačný poriadok neupravuje platí, že ich upravujú VOP aktuálne zverejnené na webovom sídle spoločnosti Skau.
5. Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy uzatvorenej medzi stranami ako aj neoddeliteľnú súčasť platných VOP.
6. Podľa § 3 ods. 6 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, každý spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ/ubytovaný spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ/ubytovaný právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
7. Ak klient nie je spokojný so spôsobom, ktorým poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na poskytovateľ so žiadosťou o nápravu. Ak poskytovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní, má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s ubytovateľom je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam takýchto subjektov je možné získať na stránke http://www.mhsr.sk); Klient má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Klient je povinný využiť všetky zákonom dané možnosti pred tým, ako sa obráti na príslušný orgán alternatívneho riešenia sporu, napr. uplatní si svoje právo v reklamačnom konaní.
8. Pojmy použité v tomto reklamačnom poriadku majú význam im priradený v príslušnej definícii uvedenej v tomto reklamačnom poriadku a to tak v jednotnom ako aj množnom čísle.
9. V prípade akýchkoľvek nezrovnalostí alebo nejasností alebo rozporov medzi dvoma alebo viacerými podmienkami upravenými týmto reklamačným poriadkom a pokynmi, inštrukciami a usmerneniami prevádzkovateľa webu, majú prednosť VOP.
10. Tento reklamačný poriadok stráca účinnosť po nadobudnutí účinnosti neskoršieho reklamačného poriadku.
11. Spoločnosť Skau si vyhradzuje právo na zmenu predmetného reklamačného poriadku a klient s týmto právom bez výhrad súhlasí. Aktuálne znenie bude stále zverejnené na webovom sídle spoločnosti Skau, čím si spoločnosť Skau splní svoju povinnosť oznámiť takúto zmenu klientovi. Každý je povinný sa s novým reklamačným poriadkom oboznámiť a pokiaľ s ním nesúhlasí, má právo službu nevyužiť.
12. Pokiaľ nesúhlasíte s akýmikoľvek podmienkami uvedenými v tomto reklamačnom poriadku, mali by ste kontaktovať bezodkladne spoločnosť Skau a dojednať si uzatvorenie dodatku ktorý prípadne upraví Vaše výhrady.